Up | Down

 

[Subuh]

~ ~
Derap kaki melangkah,
kerumah Allah
dalam kelam subuh
terpasak seribu noda di dada 
dan sesak di kepala
Seraya kepala mendongak ke langit 
di atas kepalaku
Ku rasa kerdil
Ku rasa hina
Ku rasa diri penuh dosa
Ku cerca hati ini kala subuhmu menjelang
Dibawah langit subuh Mu,
disitu ada aku.
cuba mencari redhamu.
dalam kemalapan hati,
dalam kota yang kian mati.
[Suria Apartment; Subuh July 26]
*Update: Ku jumpai cincin Tatie diMasjid. Tatie, usah merajuk lagi! :P

16 comments:

afshad said...

Cont..

Dan ku cari sesuatu
di dalam keheningan subuh itu,
Ku jumpa ia,
Masih berada si sana,
Ku berasa lega,
setelah di caci dan di hina,
juga setelah mencaci dan menghina,
dari satu perkara ke satu perkara,
oh betapa aku berdosa.

moja said...

Afshad,

Hahahaha. That's sooo true!
Bertimbun dosa, sekelumit pahala.

Erase sikit, tambah banyak.
Belum kira wanita2 yang kulihat dan intai di Subang beberapa jam sebelum itu.
Ade x tempat lain yang menyediakan foosbal selain tempat itu?

Foosball amat enjoyable, tetapi tidak tempat itu. Hahaha!

irmaainibrahim said...

moja,ingat akhirat ye bang. :)
tapi yang penting kita sedar.

btw,saya pun pening ngan post sy itu.
masalah ngan perempuan tu sy xmau fikir.
dia xmatang. saya matang dan comei. ahhaha :D:p

moja said...

Irma,

Baik. Yerima kasih kerana mengingati donk!

Hahaha. Kalau pening sgat, memang xpayah pikir.
Matang & comel? Hurmm....

Hahahahaha.

:P

irmaainibrahim said...

berani gelak ye? >:]

moja said...

Irma,

Gelak sedekah tu namenye. :P
Jangan marah.

Liyana said...

aq tau d'mana tempat yg kamu pegi itu..
hahaha

moja said...

Liyana,

Hahaha... Yeah. That was my first time there. It's been almost about 3 or 4 years I didn't step into such place. Hurm...

Maybe that is the last time kowt. :P

name caye tajul said...

tajul amik air semayang and pakai telekung...

moja said...

Tajul(uddin),

Hahaha. Xpayah laa telekung kan..
Kui3...

:)

namer cayer tajul said...

mak women okkay... muahahaha tutup aurat lah

moja said...

Tajul(uddin),

Isk2...aurat laa sangat kan?
Hahaha.

:P

Tatie said...

ahaks.
moja, sile selak cincin itu betul2.
simpan je la moja. (:

moja said...

Tatie,

Laa.. susah2 saya cari. Ring tuh kat acad.
:)

Tatie said...

time kasih..:)
maybe Tuhan nak tunjuk..
saye tak perlu lagik berpegang pada cincin tuh..
kan?

moja said...

Tatie,

Hahaha.. Mungkin.
Ok laa kalau anda telah berpositive thinking!
Go Tatiee!!

Post a Comment