Up | Down

 

[PerempuanBerkalungSorban]

~ ~


SubhanAllah. Menonton 'trailer' nya saja sudah bisa meruntun jiwa, moga filem-filem sebegini diperbanyakkan untuk menongkah arus hiburan media perdana yang songsang. Dari komentar-komentar yang saya baca persoalan kebangkitan wanita dan juga justifikasi keilmuan digarapkan dalam "Perempuan Berkalung Sorban".

.

12 comments:

ykajane said...

alaaaaaaaa moja kenapa tggal i kat wordpress sorang2
haha

Moja'sMojo™ said...

ykajane,

Hahahaha!
Maaflah. Saya terpaksa curang, wahai Ika.
Tunggu ku di pintu sorga.

:)

hellafrenzy said...

oppa,,
knape ye,,cte2 yg mnginsafkn ni pastinya di lakon kan wanita2 yg tdak berhijab???
mngapa tdak org yg bnar2 mnjalani cara hidup Islam yg sbenar-bnarnya??
kerna stlah habis bicara keinsafan sbuah perhitungan agama,,kita dihidang dgn realiti (plakon) yg sjujurnya tersungkur di kaki kesesatan,cth nye di kasak kusuk (melodi versi indon)...
knape ye??
mcm mne nk jd kn role model???

acad said...

Theme song citer nie Siti nyanyi!!
sgt mantap!
laen gila sore dia!

Moja'sMojo™ said...

Acad,

Hohoho. Sebenarnye die cover jer lagu ni. Singer die sebenarnye, Opick. Tapi ok la cik Siti nyanyi. Hehehe.

Name pon artis no. 1! Hahaha

Moja'sMojo™ said...

hellfrenzy,

Owh. hah. Tapi amek la yang mane bleyh dicedok jer. Yang xelok, buang jauh2. Hehehe.
:P

firra321 said...

camne nk tgk cite ni? moja, kalau jumpa.. after!!!!

Moja'sMojo™ said...

Firra321,

Hahaha!
Aku pon tengah cari. Kat Indonesia baru released. So kene tunggu lah.
:P

acad said...

taw lah.
tapi siti ada tulis lagu untuk filem ini juga.
tajuk Batasku Asaku.

kalau tidak salah.

LIYANA said...

woah..trailer die aq tgk td dgn bdak2 nih...giler scary part rejam tuh..tetibe teringat movie The Lottery..hahaha

Moja'sMojo™ said...

Liyana,

The Lottery jugak ko ingat eyh?
Hahaha!
Bagus2!

(ak xhabis baca lagi The Lottery. Damn.)

LIYANA said...

ialah..movie The Lottery tuh sgt scary..
sume org nmpk normal & what a quaint..
tetibe..rejam org smpai mati..*shivers*
weih,ko xabes bace lg the lottery???
pendek kot!!!

Post a Comment