Up | Down

 

[Mahasiswa,konon]

~ ~



Sesungguhnya aku malas amat untuk belajar.

aku mahu sesuatu yang lain,

bukan sekadar pergi kelas,

buat kerja rumah,

pegang tangan kekasih,

pergi tengok wayang,

balik kelas,

tidur,

mati.


Lepas tu obses nak dapat sijil anugerah tahi.

oh.karut.gila.babi.


Bosan. bosan. bosan.

pergi belajar dengan kehidupan lagi seronok.

tak ada pointer,

tak ada teacher,

cuma ada Tuhan, kau dan mereka.



Aku mahu keluar dari empat dinding kandang kelas yang sesak.

Sekian Terima Kasih.



7 comments:

sYukCurZ said...

belajar untuk menjadi manusia..

Moja Amin™ said...

Syukcurz,

Yeah, that's more like it.
:D

z a w a n i b a d r i said...

en moja, anda sedang belajar tentang dunia klu anda trus ke klas :)
saya suka p kelas sbb suka observe org, nie diam2 punya research ;)
klu ikutkan hati, saya juga malas da nak kelas, saya mahu belajar skills dr theory,
apakn daya, jalan yg saya pilih nie harus ditamatkan kan?

Jack-O said...

mungkin. kadang2 ia tidak begitu.
tp kite yg buat ia jd mcm tu.
mungkin. :)

Liyana said...

weih...aq rase ko & kwn2 yg laen xmcm tuh kot..
sape la sanggup bangun awl2 pagi AHAD & gi jual brg utk kutip duit for Tasputra & Willow?
i'm proud to say tat out of almost 10 sem(2 sem pre,8 sem degree),each sem i make a point to get involve in a couple of activities..huhuh

bintangbicara said...

cubalah buat macam tu.
kemudai hidup akan ajar awak, yang mahu hidup perlu uang.

:)

bintangbicara said...

kemudian*

Post a Comment