Up | Down

 

[AyatAyatCinta: TheValueOfLoveInIslam]

~ ~

I've watched this movie last night, and it's really worth my eyes to get swollen. Ayat-Ayat Cinta is written by a young Indonesian author, Habiburrahman El-Shirazy. This novel-adapted movie is really good to give a perfect example for young Muslims out there in their quest of finding true Love. Initially, it looks like just a mere Islamic movie and novel, but as we get through the novel thoroughly, you'll find this novel is very inspiring and reflects more than just Love.

 ayat-ayat-cinta.jpg

  This novel, and now movie, tells the story of young, good-looking Fahri who is doing his study at Al-Azhar University in Cairo. As a very courteous, responsible young guy, he is admired by four (yes, four) Muslimah;

  • Nurul- an Indonesian in egypt, daughter of a famous kyai,
  • Noura- an abused Egptian girl,
  • Maria- a Coptic Christian girl next door,
  • and Aisha- A girl from German- Arab family.

(Tough choice!) By the end of this movie, Maria converted to Islam and married as his second wife. Aisha, willingly to let his husband to marry Maria because she can obviously see a Muslimah hidden in Maria. However, Maria is fighting over a fatal disease and eventually die. Die in sacred Love towards her husband and her new-found religion, Islam.

Here is the trailer of the movie:

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=yQcbOwj1YVI]

 

  Here is the link to watch Ayat-Ayat Cinta:  http://www.youtube.com/user/freemanfunky

Download Ayat-Ayat Cinta (Verses of Love) here

Mood of the Day: Contented
Song of the Day: Ayat- ayat Cinta by Rossa 

28 comments:

bay said...

is the best film for moslem

moja said...

Bay,
Yes, I agree with you. Islam is well-reflected in this movie. Hope there will be more and more such movies in future! :)

seto said...

ayat-ayat cinta.the novel is like a window of islam to the world. it worth to be read by all people. it shows how islam really are! the truly islam.
and the movie is just a litle thing compared to the novel. it still can't represent the whole mean of the novel. if u want to get tears run down your eyes, while u drawning in the story. just read the novel.

moja said...

seto,

Jazakallah. Yes Seto, it is beautifuly written in the novel. It reflects more than just Love.
I'll promote this to all my friends. To understand what Islam really is.

Thanks for visiting.

sari said...

very good for our

moja said...

Sari,

very good for our? :P

nurma said...

film yang keren banget.....
klo bisa hanung bramanto terus bikin film islam yang bagus lagi ya...!!!!
habiburrahman el syari terus berkarya dijalan allah

moja said...

nurma

Iya! Moga-moga karya islamic begini terus diminati dan ditulis! Jangan lupa baca novelnya yang lain juga! Berhibur sambil belajar!

JazakAllah!

nurma said...

okay deh kak,tapi klo bisa kakak juga ikut berkarya juga.hehehehe
insya allah klo kita berjalan dijalan allah pasti te2p bisa diminati.aamien

moja said...

nurma,

hahaha...iya donk! Gue minat abis karyanya! Mula2 baca komen ni, terkejut dengan perkataan "kakak"..Hhehehe..di Malaysia 'kakak' itu bisa di gelar pada perempuan sahaja! Tapi memang benar, gue suka bahasanya Indonesia! Cool! Simple and best!

moja said...

nurma,

gue sepertinya tidak bisa berkarya! Tidak secreative Habiburrahman itu ! :)

adli said...

ayat-ayat cinta is the best i like

adli said...

to moslem inthe world please watch aac it the best movie

moja said...

Adli,
Yep! I hope everyone can enjoy the messages implied on the movie itself!

JazakAllah

YudiAyonk said...

Banyak jalan ke roma, begitu juga banyak jalan untuk berdakwah, salah satunya kang abik berhasil berdakwah lewat sastra,yang kemudian bisa di film-kan, semoga karya kang Abik yang lainnya bisa di filmkan juga.

YudiAyonk said...

Banyak jalan ke roma, begitu juga banyak jalan untuk berdakwah, salah satunya kang abik berhasil berdakwah lewat sastra,yang kemudian bisa di film-kan, semoga karya kang Abik yang lainnya bisa di filmkan juga.

Wassalam
yudi

moja said...

YudiAyonk,

:) Iya! Moga- moga moga begitu hendaknya! InsyaAllah!

herliisnay said...

ayat-ayat cinta'lumayam menarik banget-banget's sekedar masukan"menurut gue cukup menarik sekali.hanya saja akhir ceritanya yg kurang gereget'untk insan perfileman indonesia'bikinterus karya-karya yg bernapas kan islam,untuk menyampaikan pesan-pesan sosial, dan mensiarkan islam.majuterus..........wasalam..

moja said...

herliisnay,

JazakAllah for visiting my blog! :P

v-fyn_zobakazu said...

i love ayat2 cinta story
filmnya sangat mengharukan
jangan2 bzn bwt film islam lg y!
smoga sukses!!!

v-fyn_zobakazu said...

ass, keren bgt...
bwt lg film benuansa islam yang kental bgt
coz bysnya banyak yang bwt film bernuansa islam tp g sesuai dgn ajrn islam but, crt ini paaaaaaaasssss bgt.......



by: vivin 14th in berau, kaltim

moja said...

v-fyn,
Hahaha. Yes this movie is a great movie, but I don't really know how 'phenomenon' it is in Indonesia. But, based on the comments, it looks like this movie really rocks!

:)

....._atox_...... said...

sumpah keyen buanget..................

zole said...

keren abizzz, tapiiiii....
pemainnya cari yang bener2 Islam (i) donk, jangan di film pake cadar, eh di luar filmnya pake Yu Can See, ngga' bgt dee!

moja said...

Zole,

Ya betul itu. tapi susah sekali mo cari yang betul2 seperti pakenye betul seperti di gilem! :)

Mohd Asri said...

Membaca novel Ayat-ayat cinta aja sudah berkali2, kini kami sedang menunggu filemnya saja. tak sabar rasanya menunggu karya yg hebat ini sampai ke Malaysia.

Semoga pencipta karya ini dirahmati oleh Yang MAHA PENCIPTA.

faiz said...

askum
bye

yanacomot said...

salam ziarah... nicely written by you.. keep blogging..

yanacomot~nz

Post a Comment