Up | Down

 

[SabtuAhad]

~ ~


Semalam aku jumpa Fazura. Saja datang tengok dia borak-borak. Maya Karin pon ada sekali. Dua wanita seksi, seorang lelaki yang suam-suam kuku hensemnya. (aku lah tu)


Hari ni bangun pagi pukul sepuluh setengah. Subuh tergadai lagi. Mak telefon tanya nak duit lebih tak minggu ni? Rasa segan gila. Tapi aku mintak jugak lebih. Gila betul lah. Sebulan aku dapat around RM500, bila mintak lebih dapat lah aaround RM600. Apa aku buat dengan duit tu? Aku pon tak tahu. Macam air longkang je duit mengalir. Salahkan ekonomi dunia.


Aku innocent.


Semalam aku rasa down sikit. Tiba-tiba rasa nak ada gf. Gila bodoh punya rasa. Tapi bila bangun pagi ni, aku rasa "Hey. I'm just fine". Aku dah agak dah. Aku dah faham benar dengan hati aku, hangat-hangat tahi anjing je. Rasa gedik je lebih kadang-kadang. Nasib la sapa jadi gf aku nanti.


Semalam birthday kawan aku, Ban. Kalau aku nak taip pasal Ban, satu malam pon tak habis. Aku harap apa pun cita-cita dia, Allah makbulkan. Semoga dia bertemu dengan orang yang indah-indah, yang baik-baik. Bukan macam aku.


Sekarang pukul 1:35 pm. Aku baru baham seketul karipap IKEA yang aku angkut semalam. Dah minum secawan besar Milo. Main-main Facebook, sembang-sembang dengan Dila Raden atau Cik Durian. Aku terlepas tengok AKAR. Padahal dekat tasik Shah Alam je dorang buat. Tiba-tiba Cik Dila taip, "RANTAI insyallah pergi dan insyallah baca kau nak baca? aku pergi kasi nama kau kat akim nak tak?"


Oh. Sampai sekarang aku tersenyum.


Jadi tak jadi itu lain cerita. Tapi bila ada orang tanya macam ni, rasa bersyukur. Sebab dalam ribuan orang nak cuba naik pentas dan baca, Tuhan kasi aku peluang baca. Dan terima kasih Mak, kerana ajar aku baca waktu umur 4 tahun.



Terima kasih, Tuhan.





5 comments:

helanistic.herneo said...

rantai bila weh?
jom!

Ridhwan said...

Somehow i feel that this entry is funny. Hahahah....

Moja Amin™ said...

Hel,

December tak silap aku. Jangan gelak kalau aku baca apa-apa nanti okay!
:D

Moja Amin™ said...

Ridh,

Funny kan? Life's a bitch sometimes. A funny bitch.

firaGUCCI said...

moja, teringin nak tgk ko baca. aritu nak ikut, azri ckap xyah. sedih kan!

btw, aku dgar rantai ade rmai sgt mamat kacak. pls, ajak ok! :))

Post a Comment